Don´t mess with my cat

Vem behöver smink, när man har ett par knall-rosa örhängen från SNÖ? Tänkte ha dem i Vemdalen på juldagen eller på nyårsafton...





Rasmus, kungen i huset...



I morse blev jag väckt av ett lejon....min katt Rasmus blir glad när jag kommer hem och hälsar på i Uppsala, men tar inte hänsyn till att jag inte uppskattar hans nafsande eller när han lägger sig på ansiktet....man vaknar av att man håller på att kvävas. Han är väldigt bestämd och låter sig inte underkastas. En dag spöade han t.o.m. grannens hund, då den riktade sin stråle mot en buske på tomten. Han satt på fönsterbläcket inne och tjöt för han ville ut när han såg vad som höll på att ske. Han var förbannad! så mamma släppte ut honom på egen risk. Sen var det Rasmus som hänge sig fast med klorna i grannens hunds bakdel, som valde att ta till flykt....har inte sett den här sedan dess. DO YOU WANNA MESS WITH MY CAT?

Kommentarer
Postat av: Andréa

Känner igen kattfenomenet...här har vi inte en utan två katter som bestämmer. De har bra koll på sina revir och jäkla det djur som försöker....grrrr

Kramar

2009-12-22 @ 18:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0