Girl, you be a woman...soon.



På jobbet har jag ordning på papper och saker och ting, men när det gäller bara mig själv så kan man ju undra....
i somras hade jag alla mina små-saker i en liten frans-väska av mocka, den sk. "party väskan", men när jag skulle ha något var det till att gräva igenom HELA, lite drygt faktiskt. Min purse fick inte plats i den lille, så det fick bli så. Detta uppmärksammades dock av en "dam" på systembolaget när jag skulle slita upp mitt ID och kort, då en hundralapp for med i farten, varav damen bredvid sa:

Dam: Du har ingen vidare ordning i din väska du

Linnea: Ja, så kan det va´

Kassörskan: Nej, du skulle behöva en plånbok att stoppa sakerna i...(och har dragit damens vin, som är helt fokuserad på mig och säger summan för betalning)

Dam: Oj, kanske ska betala...he he...jag står ju bara här och uppfostrar BARN!

Linnea: Tack du tipset, men man må väl anses myndig när man är 27 år!?

Dam: he he...ja...jo...(nervöst)

Den sommaren kunde jag försvara mig med allt som ifrågasattes: "men vadå, jag är ju bara ett BARN", så skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0