God karma och fördelen med att vara tjej

Idag förtjänade jag tydligen rosor :) fick dem av en vän som första-dagen-på-nya-jobbet....TACK SÖTA DU!tyvärr blev de lite ledsna när de fick ligga i bilen lite för länge, men vad gör det när man gläds just åt att någon faktiskt tycker att man är värd det! det är ju det som är hela grejen. Själv vill jag tillägna DAGENS ROS åt grabbarna på BILCENTER I JÄMTLAND som hjälpte mig att lägga på nya bromsskivor fram, som tydligen var heeelt slut, i alla fall en av dem.
Hade jag inte hört det gnisslande oljudet hade jag inte vetat om det. Det lustiga var att det var en sten som lät i ett av hjulen och inte det egentliga felet, vilket får mig att tro lite på "det övernaturliga", för annars hade jag nött sönder resten om jag inte lämnat in den p.g.a. just gnisslandet...."Du hade barat tagit dig några mil", sa de snälla mekanikerna som jobbade övertid för min skull . De hade bytt om och var påväg hem kl. 17:00 när jag kommer inrusande och är upp i hejsan över att jag ska ha bilen på arbetsresa till Gävle imorgon. Det är just ett sådant tillfälle man vinner på att vara just TJEJ, antar jag.

VÄN OCH MEKANIKERNA= ÄNGLAR! och det innebär GOD KARMA för er ;) kanske något gott händer er snart...
Jag passade på att bjuda vänner på älg-middag, som en god gärning från min sida. Hoppas det  räknas :0



Dagens mindre trevliga händelse har med skvaller-gubbarna (som bor på samma gård) att göra...de klagade på min parkering. de ansåg att man skulle vara exakt på mitten i rutan, medan jag hävdade att så länge man inte står utanför linjen är det "fritt land" plus att jag håller mig så låpngt till höger det går, eftersom (ni kan intyga, se bild i äldre inlägg) att "damen med gröna bilen" ställer sig så att man måste krypa in passagerarsätet....att de orkar dessa stååå(r)kar!!!
Gnället tar inte slut där...och vid denna tidpunkt har även en tredje gubbe anlänt....gnällobjekt  nr. 2 blev om en annan grannes bil som tydligen hade fel storlek på däcken och lät på tok för högt vid start "jordbävnings-bilen" kallade de den för....det sista som sas var att en av gubbarna hade tagit beslutet att flytta till en annan stad för att slippa oljudet från detta hus med feta stereoanläggningar och alldeles för unga (glada) människor....SKONA MIG. Jag orkade inte ens kommentera detta, utan sa att jag måste skynda mig och göra middag samt att de borde gå hem och koka kaffe till frugan istället för att stå och prata strunt...fick i alla fall se ett leende då, tur att de har någon typ av distans till sig själva då. Ännu en fördel med att vara tjej: Man slipper bli gubbe :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0