En pojk-flicka i en feminin kropp...

Jag älskar den känslan av fredagspuls i luften...klirrande systemkassar, grannen som vrider på lite extra hög musik...FREDAG!
Jag har varit duktig och inte försovit mig från lektionen i morse, så det blev nationalekonomi för hela slanten. Jag fick dock ta rollen som "den överambitiösa tjejen" då jag ville fråga läraren under rasten lite smidigt om en sak...som han sen drog upp för hela klassen på ett lite pinsamt vis, men vad gör man inte för lite pluspoäng...he he
Träffade sen en vän jag inte sett på länge, delade glädjeämnen och "issues". Sedan skulle jag äntligen lämna in min ansökan om vapenlicens, men kunde inte förverkliga detta då polishuset var stängt för invigning :0 och vår konung var därför på besök.
Hur som helst tänker jag åka iväg nu och köpa ett vapenskåp, så jag kan börja med jakt på riktigt och införskaffa egna vapen. Jag är så TAGGAD inför jakten och inbjuden till några...tack! snälla ni :)
Nu när jag blivit student igen får man tänka efter lite extra vad man gör för prioriteringar och mina tjejpolare skrattar mest åt min :(  så jag var tvungen att skaffa mig en "ja-sägare" till detta projekt och det blev min käre Far. Han sa: Linnea, du kan ju inte prata med tjejer om sådant, vet du ju..." Själv har jag alltid hängt mycket med grabbarna och delat liknande intressen, vilket gör mig lite till en pojk-flicka i en väldigt feminin kropp ;)
Jag känner ibland att jag fått kämpat lite extra för att uppnå liknande resultat som det manliga könet. Lumpen är ett bra exempel. Jag kan vara envis som en oxe om det är något jag brinner för. Folk slutar aldrig förvånas över mina val!
Ni kommer att märka i denna blogg hur jag slits mellan stadslivsdrömmar och det äventyrliga livet till fjälls. Jag ska även ta upp en och annan anekdot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0