jag ska inte klaga...

Det började med en lite sämre dag då det var slut på kaffe och jag kom för sent till utfösäljningen av "Matpiraten". Matbutiken som ligger nedanför mig. Allt var länsat och det fanns inte ens kaffe, bara lite trötta grönsaker och andra mindre attraktiva varor.

"Hippe-woman" (som min granne Tristan kallar henne) har sin gröna, fula bil bredvid mig och hade parkerat så nära att jag inte fick upp dörren. Jag var tvungen att trassla mig in genom passagerar sätet. Detta har jag givetvis dokumenterat, eftersom hon själv är ganska gnällig och anklagade mig för att ha skottat över snö på hennes parkering, vilket inte var sanningen! Hon hade varit borta i flera veckor och blev skräckslagen när det bildats en snökaka på hennes plats och ville helt enkelt skylla ifrån sig när hon inte orkade skotta. Jag sa att jag gärna hjälper henne, men att skylla ifrån sig är FULT. Hon har inte pratat med mig sedan dess, trots hjälpen...

Sedan insåg jag att jag var tvungen att köpa ny lampa till halvljuset, men det är väl inte hela världen...tills jag insåg att priset var 890 kr och då med rabatt!!!!! för en liten glöd lampa (xenon) plus att jag blev avrådd att byta den själv, eftersom det var hög spänning, även efter bilen är avstängd som kunde sluta väldigt spännande (he he) alltså samma princip som att meka med en tv....alltid lär man sig något nytt och denna gång får jag skippa "Tjejer kan" och ta hjälp. 

Efter motvind kom glädjen. De ringde från företaget som jag var på intervju hos i Stockholm. Det kommer behövas en till tjänst här i Östersund och att jag ska få komma på intervju här...JIPPIE! Har vinden vänt??? Jag känner EUFORISK LYCKA just nu!

Inte ens lilla jag kom in här.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du får väl banta :-) Skojade bara lilla du! Kramar

2009-09-11 @ 17:20:28
Postat av: NEA (me)

Ha ha! jag det var ett bra tips :) tack!

2009-09-12 @ 11:30:42
URL: http://neaskontraster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0