Jämtländsk kultur

En av dessa jämtländska kulturer är DANS. Vänner till mig har tjatat ett flertal gånger på att jag ska följa med dem. Jag har gjort det förr, men då har mitt krav varit att det ska finnas en bar, som en slags frizon att rymma till om man tycker det blir FÖR mycket. Alla ställen har dock ingen bar, utan folk är nyktra, dricker innan de anläder (för att komma i form?) eller så tar det till flaskan i pausen...detta fick jag erfara i lördags då jag slog slag i saken och gick på just DANS i Aspåsnäset, 2,5 mil utanför Österund. Jag kände mig verkligen som ett fån emellan åt! men lite skoj var det nog. Några trevliga samtal och lite skratt blev summan av kardemumman...


          
Outfit-för-dans, men kavajen åkte av snabbt!


Efter dansen blev det 100 års kalas (25+25+25+25) i skogen och efterfest hos mig och Ninna med muffins och Frank Sinatra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0