Jag är en mupp

Det är måndag och mycket att ta tag i. Vi fick en ny medarbetare idag, vilket innebär upplärning. Fastän det är mycket nu, så går det bra. Hon verkar i alla fall trevlig. Det är så skönt att se resultat och skörda frukten, efter flera månaders hårt arbete! Jag börjar dock få abstinens....nya utmaningar, tack. Förra året vid den här tiden hade jag massa tok-idéer. Det landade på jägarexamen. Jaha, då blir man vapenmupp och sitter och kollar annonser på nätet. Skulle ju iväg och hälsa på folk idag....klckan rinner snabbt iväg.Typiskt!
Fatta vad mycket pengar jag kommer att lägga ner på bara skott nu när skjutbanan öppnar.
Helikopter ville jag även flyga....apro på det, varför cikrkulerar det en helikopter öve storsjön och mitt hus!?
Jag blir nyfiken på vad som hänt, skumt. Detta måste efterforskas. Nu ska jag fortsätta med klädrensningen.



Dagens rätt. Ugnstekt Röding med grädde och purjolök. Vardagsmat i Jämtland...inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0