Nostalgi-album

Satt och gick igenom bilder från sommaren, den har gått så skrämmande fort, troligen för att jag har jobbat nästan hela. Det har varit ganska kallt emellan åt, men jag fick ett snyggt avslut i Stockholms skärgård med tropisk värme, båtar, kräftor och rosé...



....förra sommaren innehöll samma tema, med skillnaden att jag inte jobbade så mycket och inte heller var i Stockholms skärgård. Den berättelsen utspelade sig i den Östersundska rivieran och på lounge "Rådhusgatan a la Linnea"

  



Peos båt med tristan, gänget och guran (jag önskade att jag kunde spela på), midsommarfesten där Susanne och jag var de enda singeltjejerna och fick arga blickar, alla våran Ninna med alla sköna felsägningar och tokigt galna energi, som även återspeglas i hennes kaluffs. Gurra G  -en ur Granqvist klanen, vars bror fick svininfluensa och var tvungen att sälja sin U2 biljett till mig (en annans död blir en annans bröd...)

 

När jag plockade 10 liter jordgubbar och levde på dem i en vecka som föda....och drack av det mystiska vinet "Crush"     -en tillfälligt-sortiment-chardonnay med inlag av vanilj och chilli...

  
Fjällvandringen och helagstoppen (topp-friends). Turen då vi alla hade olika åsikter, en läckande Rosé bag-in-box, massa bira, silvertape och en gnällig "Dalmas" med oss. Åkte på rumpan ner över branter med snö, badade i glaciärvatten, drack Jäger för att hålla värmen på natten och skåda den härliga solnedgången över Moder Svea.




Det var sommaren då jag insåg att det var bildande att shoppa och hade FRIENDS, friends forever, party-FRIENDS, som försvann åt olika håll och kanter. Stefan, jag, Tristan och Gurra...innan vi såg säsong 2 av "In betweeners". När jag slog vad om att jag skulle klara av att köra en traktor och backa runt ett hörn med ekipage, vilket också blev sanning, för att sen bli anklagad av min syster för att vara lesbisk. Hade jag varit bonde hade jag även ansökt till "bonde kallendern 2009"



Den spontana resan till Göteborg för att se U2, dansa till Housemusik med Emma på en soffkant till kl 05:00 på morgonen...





 
 
...och aldrig kunde sluta skratta på vägen hem till Östersund.

 

Emma Norström, den här bilden är till dig, tyvärr ingen finare:



Den HÄR sommaren har jag fortsatt skratta, lärt känna nya miljöer, människor och smaker....man kan ha kul vart man än är, det görs bara på olika sätt! Fortsatt trevlig sommar, det är faktiskt några dagar kvar ;)

Kommentarer
Postat av: tanja

vilket mysigt inlägg!!! riktigt fint skrivet =) puss o kram!

2010-08-18 @ 20:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0