Att väcka en tiger



Det har varit en intensiv dag, ingen tvekan om det! men jag har haft ett möte med en man/konsult, som jag gärna vill ha ett samarbete med på något sett längre fram. Vi gjorde ett uppdrag ihop till fjälls förra året, TEAMBUILDING, som var en del av processen i "grupputveckling". Han gör just de sakerna som jag vill syssla med om några år....Jag blev så glad och förvånad när han började beröma mig för den jag är, genom att bara vara MIG. Det lilla vi hade samarbete i gav tydligen ett bra intryck :0 Vilken reklam inför mina kollegor! Löneförhöjning?? (ha ha)
Att få höra om sina kvaliteter och att jag har hög potential, får tigern att väckas inom mig. What´s next?! Jag blir hungrig, vilket påminner mig om den glömda kvällsmaten, typiskt. ICA next. Eller så blir det tonfiskburken.

Metoden nedan kräver licens och den är jag sugen på att ta! Skynda långsamt...Nåväl, hoppas vi kommer att ha ett samarbete företagen emellan, för det är en enormt dynamisk och kompetent människa, som jag tror har en hel del att tillföra!



          
SDI - Strength Deployment Inventory
Vill du utveckla relationerna och samhörigheten i ditt team? SDI är en kartläggningsmetod som på ett pedagogiskt sätt hjälper människor att förstå olika beteenden hos individer samt stärka relationerna. Det övergripande målet för människor är att göra saker så att de känner sig värdefulla och uppskattade. Genom SDI blir det som är värdefullt och motiverande för människor tydligare för omgivningen och då utvecklas samarbetsförmågan i teamet.

Genom att genomföra SDI höjs kvaliteten i organisationen genom att:

  • Om jag förstår behov och beteenden hos personalen kan jag leda dem bättre
  • Varför individer beter sig som de gör och vad som ligger bakom beteendet
  • Hur stark gruppen är om allas personliga styrkor får komma fram
  • Hur du tar och ger effektiv feedback utifrån mottagarens behov
  • Relationerna stärks då medarbetarna lär känna varandra bättre
  • Underlag för ständig utveckling genom reflexiva samtal
  • Att förebygga stress, utbrändhet och konflikter

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0