kommunikation

...Ja, ett väldigt hett ämne för att slippa uppröra folk i onödan, "socialakoder"...en intressant föreläsare lyssnade jag på idag -hela dagen. Ämnet: KOMMUNIKATION/ KROPPSSPRÅK med Jerker Swande.
Det här är något alla borde gå och lyssna på! Att vi fortfarande läser samma koder som på stenåldern, men att vi uttrycker oss lite annorlunda nu för tiden...men är samma budskap som då. Vad primitiva vi är egentligen. 

Det lustiga är att det bara gjorts seriös forskning på kroppspråk/ kommunikation mellan män och mellan kvinnor och män, men inte mellan enbart kvinnor...är det samma härskartekniker som gäller där? kanske något för mig att ta tag i (he he) Ämnet är oändligt och väldigt spännande. Har läst om det innan och erfarat en hel del i mina dagar, så jag hade redan innan lite koll...speciellt vad gäller ärlighet. Man kan t.ex. ganska lätt se när folk ljuger! med tillhörande kroppsspråk/ signaler. try me!

Nu blir det A.W. med jobbet plus föreläsaren och vi fortsätter kommunicera på Dalwhinnie...krogen, ett annat forum.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0